Home » , , , , » Jawatan Kosong Majlis Daerah Tumpat (MDT) - 24 Julai 2016

Jawatan Kosong Majlis Daerah Tumpat (MDT) - 24 Julai 2016

Iklan jawatan kosong kerajaan terkini Majlis Daerah Tumpat (MDT) | Jawatan kosong terkini di Majlis Daerah Tumpat (MDT) Julai 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan di Majlis Daerah Tumpat (MDT). Butiran adalah seperti berikut:

1. PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA J41
2. PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT FA29
3. PENOLONG PEGAWAI PENGUATKUASA KP19

Tarikh tutup permohonan pada 24 Julai 2016
Lokasi : Kelantan
Sektor : Kerajaan

Majlis Daerah Tumpat adalah sebuah Badan Berkanun Negeri yang ditubuh pada 1 Januari 1979 berikutan suatu keputusan dibuat oleh Majlis Negara bagi Kerajaan Tempatan dalam tahun 1973 berhasrat supaya pihak-pihak berkuasa tempatan dalam Semenanjung Malaysia dibuat penyusunan semula. Penyusunan semula Penguasa-penguasa Tempatan ini dibuat adalah berdasarkan kepada Akta Kerajaan Tempatan, Akta 171 tahun 1976.Sebenarnya sistem Kerajaan Tempatan di Negeri Kelantan Darulnaim ini telah lama wujud ianya bermula sejak tahun 1907 dengan penubuhan ‘Sanitory Board' di beberapa kawasan di bawah undang-undang ‘Sanitory Board' tahun 1907. Tumpat seiring dengan Kota Bharu dan Pasir Mas merupakan tiga buah jajahan yang mula-mula diletakkan di bawah kawalan ‘Sanitory Board' dengan tugas-tugas utama kebersihan, pungutan sampah dan lampu-lampu jalan pada tahun 1914.

 Dalam penyusunan semula Penguasa-penguasa Tempatan yang telah sedia ada sebelum tahun 1979 iaitu Lembaga Bandaran Tumpat yang wujud dalam tahun 1955 dan Majlis Tempatan Wakaf Bharu dengan beberapa kawasan baru yang terletak di luar daripada dua penguasa tempatan tersebut menjadikan satu penguasa tempatan yang diberi nama Majlis Daerah Tumpat‘ seperti namanya pada hari ini.

Jawatan Kosong Majlis Daerah Tumpat (MDT)

Iklan jawatan kosong dan cara permohonan disini