Home » , , , , , , » Jawatan Kosong Koperasi Orang Melayu Kerajaan (SKOMK) Perak Berhad - 26 Mac 2016

Jawatan Kosong Koperasi Orang Melayu Kerajaan (SKOMK) Perak Berhad - 26 Mac 2016

Jawatan kosong terkini di Koperasi Orang Melayu Kerajaan (SKOMK) Perak Berhad Mac 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan di Koperasi Orang Melayu Kerajaan (SKOMK) Perak Berhad. Butiran adalah seperti berikut:

1. PENOLONG PENGURUS PERNIAGAAN
2. PEGAWAI PEMBELIAN

Tarikh tutup permohonan pada 26 Mac 2016
Lokasi : Perak
Sektor : Berkanun/Swasta

Pada tahun 1923 dari usaha pegawai kerjasama daerah HIlir Perak, En.Tahir bin Setia Raja telah menubuhkan Syarikat Pekerja-Pekerja Kerajaan HIlir Perak, ianya mendapat sokongan Pegawai Daerah Hilir Perak masa itu Mr. M.K.Bain. Pegawai daerah masa itu menjawat jawatan Yang Dipertua (ex Officio). Naib Yang Dipertua adalah Tuan Penolong Kanan Pegawai Daerah. Ianya dibantu oleh AJK yang dipilih dalam mesyuarat agong tahunan.

Pada tahun 1924, nama koperasi ditukarkan ke Syarikat Orang-Orang Melayu Kerajaan Hilir Perak Bekerja Sama-Sama Kerana Jimat Cermat Simpanan Dan Pinjaman Wang Dengan Tanggungan Berhad atau nama ringkasnya SOMKHPSKJCSSDPWDTB yang telah dicatatkan namanya dalam Buku Guiness of Record sebagai nama ringkas yang terpanjang.


CARA MEMOHON
Permohonan boleh dibuat dengan mengemukakan resume yang lengkap dan salinan sijil-sijil yang telah disahkan kepada :

Pengurus Besar SKOMK,
SKOMK Perak Berhad,
Tingkat 3, Blok A, Kompleks SKOMK,
Jalan Mahkamah,
36000 Teluk Intan, Perak

Atau

Email : skomkperakberhad@yahoo.com

Jawatan Kosong Koperasi Orang Melayu Kerajaan (SKOMK) Perak Berhad